Lovpligtig postkasse til alle virksomheder

Lovpligtig postkasse til alle virksomheder

Fra 01. november 2013 er det lovpligtigt for alle med et CVR-nummer at have en postkasse til Digital Post fra det offentlige. Postkassen er gratis og kan allerede nu oprettes på virk.dk/postkasse

I jeres digitale postkasse vil I fremover få vigtige meddelelser om f.eks. sygedagpenge, straffeattester, bilsyn og årsregnskab.

Den digitale postkasse får samme status som jeres fysiske postkasse. Det betyder, at det er jeres ansvar at læse ny post.

Når I har oprettet jeres postkasse, kan I selv vælge, hvordan posten skal håndteres. I kan også angive en e-mailadresse og få besked, når der er ny post.

I skal bruge en NemID medarbejdersignatur, når I oprettet postkassen. Frem til 01. november 2013 kan der være en del ventetid på signaturen. Bestil derfor NemID medarbejdersignatur allerede nu – og opret postkassen inden 01. november 2013, så  I ikke går glip af vigtig digital post fra det offentlige.

Find hjælpe og vejledning til at oprettet og bruge den digitale postkasse på virk.dk/postkasse.

Den digitale postkasse er et resultat af den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi. Postkassen vil spare samfundet for knap 400 mio. kr. om året – til glæde for både borgere og virksomheder.